Blommig kjol

I torsdags var vi på 1 års/inflyttnings kalas, och jag tänkte att den unga damen skulle få en kjol. Jag hade dock inget mönster och klippte helt enkelt till två rektanglar som jag sydde ihop och testade på Skrutten.
Kjolen blev helt ok, men jag snålade med kantbandet till kjolen och den räckte nästan inte till på vissa ställen, men det är inget som syns, det blev även en enkel sjalett.
Klädernablev färdiga förra fredagen men har inte haft riktigt tid att blogga förrän nu. Tyget är ett härligt gammalt lakan som min käre J hade med sig in i boet, och jag har massor kvar, det är ett dubbelpåslakan, tyvärr är bara ena sidan. andra sidan är vit med röda små prickar, så det är inte så dumt det heller.  Skrutten agerar modell, tyvärr är han lite svår att få med på bild, därav brist på kvalité på bilderna.



Kommentarer
Postat av: Sara

hehe ser ut som en riktig städtant:) sötnos..

2009-05-17 @ 10:56:47
URL: http://sarazsara.blogg.se/
Postat av: helena

Kul då måste vi ses!!!Hon fick den i present men tror den är köpt på barnens hus, och det är lock till..Kram

2009-05-23 @ 10:06:29
URL: http://helena80.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0