Vagn i nya kläder

Min vän J var så söt och gav oss en sulky som dem inte använder, jag beslöt att den behövde lite ny färg! Tyvärr tog jag ingen ordentlig förebild, men ni kan iaf få se hur mycket min skrutt tycker om att sitta i vagnen, även utan ny klädsel.


Jag började med att göra ett fodral till den befintliga dynan.


Tyvärr hittade jag inte mitt måttband så jag orkade inte gör någon ordentlig sömsmån, detta resulterade i att den har trådat upp sig lite på sidan, får se om jag orkar fixa det ordentligt någon annan dag.


Sedan gjorde jag sittremmen, det är den jag är mest nöjd med! Knapparna sitter en smula snett men de är det enda, tog inga bra dokumentationsbilder där. Efter att den var avslutad så gjorde jag om suffleten, jag sprättade bort den mjuka ytterkanten med rutigt tyg och sydde helt enkelt på en grön kant runt om den och satte tillbaka, jag använde orginalkantbandet på slutet, den blev helt ok, man kan se lite va den gröna sömmen men inget som stör.



Så här blev vagnen! :







Sist men inte minst har jag ett par bilder åt min mamma, jag köpte lite garn åt henne på stan och tänkte att hon kanske skulle vilja se på dem:
                                                            

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jättefina färger!! Tack linus för att du var söt och tänkte på mig när du såg garnerna!

Puss mamma

2009-06-07 @ 00:27:13
URL: http://wwwstickgalenmormor.blogspot.com
Postat av: Camilla

Vilket lyft, blev jättefin! Kanten på suffletten blev pricken över i tycker jag.

2009-07-16 @ 11:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0