Från klänning till mysbyxa och kjol


Jag tittade in i min garderob i dag och fick se denna klänning, jag tycker mycket om den men ska jag vara ärlig så klär jag inget vidare i den. Denna gång såg jag möjligheten till att göra kläder av den. Jag vile använde den fina spetsen och bestämde att grannflickan skulle få en kjol. Jag klippte av tyget vid kanten, men eftersom jag inte har så mycket tyg på överdelen och ville även kunna göra ett par byxor, så klippte jag ingen sömnsmån utan alldeles intill kanten. Jag använde mig av tunneln mellan spetsen och tyget och satte i en resår. Den syns, men stör inte allt för mycket. Klänningen tog en kvart att göra. Att få sötungen att testa kjolen tog längre tid. Nu fick jag tyvärr ingen bild, men ska försöka fixa senare.


Sedan började jag fundera på hur jag skulle få ut ett par byxor åt skrutten av återstående tyg, jag hade egentligen tänkt försöka ändra mönstret jag använde sist (meedom, form 1) och göra benen lite pösigare, men det gick inte då jag knappt fick ut byxbenen iaf, eftersom framsidan av överdelen av klänningen är delad, så fick det ena byxbenet en sidosöm. och ingen sömnsmån vid ett ställe. Jag hoppas han kan ha byxorna, vi får se i morgon.  Byxan har en resår upptill och dragsko vid bensluten.






Kommentarer
Postat av: Anna

Vilket coolt tyg! Kläderna blev jättefina! :)

2009-04-16 @ 09:16:45
URL: http://snoddas-snoddas.blogspot.com
Postat av: Heléne/ moster

vad du är duktig och flitig mamma

2009-04-29 @ 18:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0