Jag ser stjärnor

Jag har länge varit sugen på att sy ett par byxor av samma manschester som jag har till dynan i vagnen. Jag hittar tyvärr inte bilden på dynan just nu men jag ska leta vidare.
Iaf, så fick jag inspiration att göra ett försök förra helgen, jag klippte ut stjärnor med sidan 8 cm att sy fast på byxan, tanken var att dessa stjärnor skulle hamna i knähöjd men de hamnade lite lägre. Jag blev dock så himla nöjd med stjärnorna att jag beslöt mig för att sy ett N på baksidan, i stort sett helt på fri hand. Jag gjorde en falsk sidsöm på sidan genom att vika byxbenet på mitten och helt enkelt sy en som längs vikningen. Innan jag skulle sy på mudden så testade jag byxorna och såg att de tyvärr var lite tajta, då tappade jag lusten att avsluta projektet. I torsdags tog jag mig dock i kragen, och sydde på mudden i midjan, var osäker på om jag helt enkelt skulle fålla upp benet eller sy på en mudd så jag bestämde mig för att avvakta till dagen efter då jag kunde testa byxorna på skrutten igen. Jga och min käre J beslöutade för att de nog skulle vara snyggast med att fålla upp benet, så då blev jag sugen på att testa på att sy med tvillingnål. Det var lite krångel innan jag fick de rätt med tillslut gick det, dock så sitter min enda tvillingnål ganska tätt så det blir en rätt tätt söm, så nu är jag sugen att skaffa en lite bredare för att kunna göra snygga halslinningar och tshirts ärmar.
Jag hade inte tid förräns idag att sy upp byxorna och passade samtidigt på att fixa mudden till Zs kalasbyxorna som hade varit lite förstor. Dock var mudden nu så pass liten att det var svårt att tänja den mot byxan, så det ser inte optimalt snyggt ut, jag tror dock inte att det kommer störa när byxan är på så det för vara tills vidare.



Mallen till stjärnapplikationen.


Bilder på Byxan, Jag tycker den är så snygg när man ser den så här.


Så här ser byxan ut på, tycker inte de är riktigt optimala, dessutom har jag IGEN lyckats sy för stor mudd i midjan så de åker gärna lite på sniska, hur i hela friden gör man för att få en bra storlek på mudden?



Zs byxor, kanske inte så kul att se dem igen men nu hoppas jag de passar, och att jag ska få lite live bilder på bustrollet nästa gång vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0