Födelsedagsbyxa till Z

Idag avslutade jag äntligen byxorna till Z. Blev så sugen tidigare i veckan så jag klippte ut mönster och tyg och sydde ihop hela byxan förrutom muddarna. Muddarna blev utklippta och ditsydda först i dag.
Jag använde Meedoms mönster och använde form 1 och storlek 86. Jag hoppas verkligen min syster mätte rätt på sin son så att byxan kommer passa. Passar de så kommer jag lägga upp livebilder slutet av nästa vecka då han ska få dem på sin 2 års dag.
Jag är väldigt sugen på att försöka rita ett eget mönster på en väst åt pojkarna, men de får vänta tills jag har mer tid och lite mer mod. Jag har ju några andra saker som ska sys innan och nästa vecka är de tentaplugga som gäller.
Passade på att ta kort på alla mönster min kära mor tog med då hon passade skrutten i mitten på februari. Tänkte att jag ska titta igenom dessa när jag avlsutat några fler av mina projekt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0