Första gången - Muddbyxa

I många dagar så har jag varit sugen på att börja sy åt min son, Nathaniel, men inte vågat börja och mest sett hinder.
I Fredags så föll de sista pusselbitarna på plats, jag gick till Olhsson tyger och införskaffade muddväv och mönsterpapper och en tyg sax.
När jag kom hem sov Skrutten och jag passade på att rita av byxmöster från Meedoms bok. Sedan klippte jag ut mönstret i de roliga blå leopard mönstrade velouren min mor införskaffade åt mig för ett par veckor sedan. Nålade byxorna och lär projektet ligga till dagen efter. 
Igår så blev byxorna ihopsydda och de gick faktiskt bra, jag tittade på ett annat par byxor för att försöka lista ut hur stor mudden skulle vara. Byxorna blev helt ok! Inte illa för någon som inte sytt något på år och dag. Förrutom solskyddet i somras och dynan till vagnen.
Jag har lärt mig en massa, och mitt nästa projekt passar förhoppningsvis bättre.

  
Bilder på solskyddet från i sommars.




Byxan innan muddarna kommit på plats.


Skrutten i sina nya, något stora, byxor.


Fot mudden åker över foten.


Så här fina är byxorna, vilket inte kom fram på modellen.


Kommentarer
Postat av: mormor

Ja, det blev verkligen kanonsnygga tycker jag!! Modellen är ju så söt så inte gör det nåt om man inte ser hur fin byxan är på!!

Kramix

2009-03-03 @ 10:39:22
URL: http://wwwstickgalenmormor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0