Kjolen som blev ett gravidlinne.

Kunde bara inte låta bli :P.
Har så inte tid att sy igentligen, borde ägna all min tid till tentan den 19, orkar inte kugga.
Iaf, jag har varit sugen på att testa att göra en kjol som även kunde användas som topp, och i kväll letade jag igenom gömmorna och hittade en bit mudd som var precis på gränsen att räcka. Så jag tog mitt härliga påslakan och mätte upp två stycken 70X40 cm långa bitar, med den ursprungliga fållningen kvar, sen rev jag helt enkelt av tyget och hade två trådraka rektanglar. För en gångs skulle zickzackade jag runtom, men de kändes som att det behöves, och sydde ihop rektanglarna till en tunnel som jag sedan sydde på mudden på, hade planerat att sy ner muddkanten, eller heter det sticka ner?? Men blev lat när jag provat och insett att den inte kommer bli använd på ett bra tag.
Såg enormt stor ut i plagget tyvärr, då jag på faktiskt tycker att det blev rätt sött. Men det kommer bli superfint på om jag blir gravid igen, tänk er att vara högravid i det plagget =). Så jag kommer spara den. Som kjol funkade den inte alls.
Jag antar att om jag hade haft mer rynk i kjolen så hade den blivit tynngre och fallit bättre, och därmed kanske passat bättre som vanligt plagg. Jag har ju mer tyg så jag kan ju testa.






Kommentarer
Postat av: Carolibe



Hej Liebe!



Pysslig och duktig du är =) Saknar dig! Men tänkte komma och hälsa på en sväng i september om allt går som planerat =)



Saknar dig!

<3

2009-08-14 @ 21:54:52
URL: http://blondinandthecity.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0