Sommar shorts

Igår klippte jag ut tyget till shortsen, och i morse blev de färdigställda, jag använde mig av meedoms mönster, form 1, storlek 68 (notera att skrutten i vanliga fall har 86). mönstret att 1 cm förlängt. Använde längden som avsåg bermuda shorts, tycker längden blev helt ok, fast ´jag blev sugen på att göra ett par lite kortare så han får två par. Vi får se.
Jag sydde fast resåren i tyget, såsom de stog i meedoms bok, och det blev bra. De är faktiskt finare i verkliga livet än på bild, lyckades inte riktigt få till någon bra.  Det bästa är att det är inget störande med dem när de används, på linnet stör jag mig att kanskten rullar upp och korvar sig. Nästa gång ska jag nog dra lite mer i mudden dock, jag ville inte att de skulle gå innåt, men nu gick de istället nästan lite utåt.

Ska försöka få till en tshirt i samma tyg oxå sen så får jag nog inte ut så mycket mer, har en remsa kvar som är hur lång som helst men inte tillräckligt hög för varken tshirt eller shorts. Några förslag?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0